.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واکنش فرانسه به ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته نیجر
وزارت خارجه فرانسه جمعه شب در واکنش به تعیین ضرب الاجل ۴۸ ساعته برای خروج سفیر این کشور از سوی کودتاچیان نیجر، اعلام کرد که آنها صلاحیت چنین درخواستی را ندارند.
واکنش فرانسه به ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته نیجر

شمال نیوز : وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که شورای نظامی نیجر صلاحیت درخواست خروج سفیر ما را ندارد.

 

وزارت امور خارجه فرانسه افزوده است، شورای نظامی نیجر صلاحیت ارائه این درخواست را ندارد و این درخواست تنها باید از سوی مقامات قانونی منتخب نیجر صورت بگیرد.

 

در همین رابطه شورای نظامی نیجر که پس از کودتای نظامی در این کشور قدرت را به دست گرفتند، از سفرای کشورهای آلمان و نیجریه نیز خواستند تا ظرف ۴۸ ساعت خاک این کشور را ترک کنند.

 

نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر چهارم مردادماه جاری "محمد بازوم" رئیس جمهور این کشور را به اتهام فساد، همدستی با غرب و بی تفاوتی به فقر برکنار کردند و درخواست‌های سازمان ملل متحد، کشورهای غربی و جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکوواس) برای بازگرداندن او را رد کردند.

 

آنها در تلویزیون دولتی این کشور پس از برکناری بازوم از بسته شدن مرزها و برقراری منع آمد و شد خبر دادند و همچنین در ۶ مرداد ماه "ژنرال عبدالرحمن چیانی" را به عنوان رئیس شورای انتقالی این کشور منصوب کردند.

 

پس از اینکه کودتاچیان نیجر از ضرب‌الاجل جامعه اقتصادی غرب آفریقا (اکوواس) برای بازگرداندن رئیس جمهور برکنار شده این کشور سرپیچی کردند، رهبران این بلوک اقتصادی و سیاسی روز ۱۰ اوت (۱۹ مرداد) برای بحث در مورد گام‌های بعدی دیدار کردند.

 

اکوواس همراه فرانسه و برخی کشورهای غربی دیگر از جمله آمریکا پیش از این کودتا در نیجر را محکوم و تحریم‌های اقتصادی و مسافرتی بر این کشور اعمال کرده و همچنین بر روی یک برنامه اقدام نظامی احتمالی در صورت عدم آزادی و بازگرداندن بازوم به توافق رسیده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.194 seconds.